Eerste stage dagen - Reisverslag uit Sliema, Malta van jornstoop - WaarBenJij.nu Eerste stage dagen - Reisverslag uit Sliema, Malta van jornstoop - WaarBenJij.nu

Eerste stage dagen

Door: Jorn

Blijf op de hoogte en volg

14 Mei 2016 | Malta, Sliema

De eerste paar stagedagen achter de rug. In deze eerste paar dagen hebben we geleerd hoe alle duikspullen heten in het Engels, hoe we de tassen moeten inpakken met duikspullen, hoe we de medische papieren met de klanten moeten doornemen, hoe we de klaargemaakte tassen met de klanten moeten dubbelchecken en nog wat kleine klusjes. Klinkt best saai maar is eigenlijk best wel leuk tot nu toe. Alle klanten zijn heel erg aardig en we hebben ook een heel leuk team waar we mee werken. We werken met 3 vaste werknemers uit Engeland, de eigenaren Charlotte (Charley), Casey en de andere vaste werknemer Conrad (Conny). Verder werken er nog 2 vakantie werkers, Marc uit Frankrijk en Ben uit Engeland, zij zijn ook alle 2 duikinstructeurs en zijn rond de 25. Bij elkaar hebben we dus best wel een gemixt team aangezien Charley, Casey en Conny al tussen de 40/50 zijn en wij allemaal een stuk jonger maar dat maakt het er niet minder gezellig op. Iedereen is heel erg aardig en er word veel gelachen met elkaar en iedereen kan goed met elkaar opschieten. Ook hebben Ruben en ik al een keer samen gedoken met Marc en ik heb vandaag alleen met Ben nog gedoken. Op het begin was het wel even raar en eng maar als je eenmaal even aan het duiken bent is het heel erg leuk! Uiteindelijk mag ik ook mijn PADI discover scuba diving gaan halen en mijn PADI open water diver dus dan mag ik uiteindelijk ook zonder instructeur duiken en mag ik misschien ook mee gaan duiken met klanten om de instructeurs een beetje te begeleiden waar ik dat kan en waar nodig is aangezien ik zelf dan nog geen instructeur ben.

Het werk zoals ik al zei, klinkt saai maar is het niet, klopt er moet ook geveegd worden en dingen moeten schoongemaakt worden de medische formulieren moeten worden ingevuld worden en de andere dingen die ik al genoemd heb maar dit is niet erg om te doen aangezien het gewoon een leuke werksfeer is en lekker weer is en het leuk is om steeds weer andere mensen te zien en te spreken uit landen als Brazilie tot landen als Zweden, Australie en Israel. Al hadden we wat moeite met de man uit Israel vandaag want die kon alleen het woord "padi" uitspreken en meer Engel kwam er niet uit dus dat word nog wat voor de open water padi cursus die hij wil doen aangezien niemand Israelisch spreekt binnnen ons team.. Dus zo maak je nog eens wat mee bij het duikcentrum. Ook had ik een wedstrijd medisch formulier invullen verloren van Ruben dus was het mijn taak om het medisch formulier met een fransman in te vullen die bijna geen Engels kon maar gelukkig heb ik hierbij hulp gekregen van Marc die zelf Frans is dus dit scheelde mij weer een hoop werk met uitleggen van wat er op de Engelse formulieren staat.

Verder zijn we de afgelopen dagen elke dag weer gaan sporten bij het fitnesscentrum en hebben we bij het zwembad gelegen in het luxe hotel waar het fitnesscentrum is, dit is eigenlijk niet de bedoeling maar tot nu toe gaat het goed en het is een goede plek met mooi uitzicht dus we wagen het er nog maar eens 9 weken op..

Aangezien het nu nog rustig is bij het duikcentrum zijn Ruben en ik morgen vrij dus dan gaan we waarschijnlijk eens de toerist uithangen in Valletta en daar de hele dag een beetje rondkijken en 's avonds weer lekker sporten.

  • 20 Mei 2016 - 23:40

    Susanne:

    Leuke verslagen Jørn!
    Geniet van je verblijf! Hopelijk lukt het om zelf te gaan duiken. Klinkt geweldig!

  • 31 Mei 2016 - 12:19

    Walther:

    En Jorn, Heb je ondertussen je Padi al gehaald? Kunnen jullie niet een paar onderwater foto's posten. Is de kust bij Malta mooi om te duiken? Geniet lekker van de stage en Malta. ben benieuwd naar jullie verhalen.

    groet Walther

  • 31 Mei 2016 - 18:59

    Karin Swijter:

    Hoi Jorn,
    Marieke, Myke en ik hebben net je verhaal gelezen. Leuk, je schrijft leuk. We hopen jullie nog te herkennen als jullie als 2 bruine sportbinken terugkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 2090

Voorgaande reizen:

06 Mei 2016 - 16 Juli 2016

Stage voor 10 weken in Malta

Landen bezocht: